Handelsbetingelser

BETALING


Det er 100% sikkert at betale med betalingskort på hyggeoghjem.dk.


Når du sender dine betalingsoplysninger, krypteres de ved hjælp af en særlig teknologi kaldet SSL (Secure Socket Layer), hvilket gør det umuligt for andre at opsnappe de oplysninger, du sender til os. 
Vi modtager kun de oplysninger, vi skal bruge til at ekspedere din ordre. 
Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Vi modtager gebyrfri betaling via betalingskort, herunder Dankort/Visa-Dankort og Mastercard.
Beløbet hæves først på dit kort, når ordren afsendes.

 

 

LEVERING/FRAGT


Levering sker med GLS til modtager på den adresse, der er ønsket i bestillingen.

HUSK derfor altid at tjekke denne inden godkendelse af den endelige ordre.

Der tilbydes levering til privat adresser, firma adresser eller GLS pakkeshops.
Vælges levering til GLS pakkeshop, vil pakken blive indleveret hos den valgte GLS pakkeshop, hvor pakken kan afhentes mod oplysning af pakkenummer, som enten sendes per SMS eller mail. 
Vælges levering til privat adresse, skal der oplyses et sted, hvor pakken må stilles, og derved blive overdraget til dig som kunde.

 

Hyggeoghjem.dk tager udgangspunkt i 1-2 hverdages leveringstid, fra pakken er overdraget til GLS, medmindre andet er oplyst.

Rettidig levering forudsætter dog, at GLS overholder dag-til-dag leveringen. 
Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato, og hyggeoghjem.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. 
I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, kontakt os da straks her.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLSs målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare op til 2-3 dage. 

 

*Nogle af vores varer sendes direkte fra leverandørens lager, og disse har på nuværende tidspunkt en leveringstid på 1-3 hverdage.

Info om dette er noteret i varebeskrivelsen på de pågældende varer.

Disse varer er ikke mulige selv at afhente.

 

Afhentning af varer på adressen kan KUN ske efter nærmere aftale med hyggeoghjem.dk.

 

PRISER

 

Priserne er dagspriser, og der tages forbehold for trykfejl, kampagner, prisstigninger, udsolgte varer og lignende.
Alle priser er i danske kroner og inkl. 25% moms og ekskl. fragt.

 

 

FORTRYDELSESRET/RETURNERING


Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos hyggeoghjem.dk.


Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dato, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal således inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. 
Meddelelsen skal gives ved besked til os her
Heri skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Hvis du har fortrudt dit køb og ønsker at returnere en vare, skal du være opmærksom på følgende:

  • Send os allerførst og hurtigst muligt en mail til os her med ordrenummer og oplysninger om den vare, der ønskes returneret. 
  • Varen skal naturligvis være i ubrugt stand og i original emballage, for at dette er muligt.
  • Pak varen i en ekstra kasse, således at fragtsedlen ikke sættes på selve emballagen.
  • Vi modtager ikke returpakker sendt til pakkeshop eller pr. efterkrav.
  • Du skal selv afholde omkostninger i forbindelse med returnering af dine varer. Vi anbefaler, at du sender pakken med tracking, således at den er forsikret under transporten, da du som kunde selv er ansvarlig for, at pakken kommer sikkert fremt til os.

 

 

BEMÆRK!

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du har samlet varen, eller at du reelt har taget varen i brug.
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
  • Varens originale emballage mangler eller er kraftigt beskadiget.

 

 

Returneringer skal ske til:


Hyggeoghjem.dk

Dagmarsvej 34

8600 Silkeborg
ATT. RETUR

(HUSK, at vedlægge en seddel med ordrenummer og vareoplysninger, så vi hurtigt kan returbehandle varen.)

 

Julegaver kan returneres til og med d. 31.01.2019.

 

REKLAMATION


Ved modtagelse undersøges varen for evt. fejl og mangler.
I tilfælde heraf kontakt os da hurtigst muligt her for nærmere information om, hvorledes du skal forholde dig.

 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, du har opdaget fejlen/manglen ved varen.
Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter, fejlen/manglen er opdaget/burde være opdaget, vil dette altid anses for rettidigt.

Du bedes i din mail vedhæfte tydelige billeder af problemet, både tæt på og et helhedsbillede af varens almene tilstand, samt give en detaljeret fejlbeskrivelse, for at vi hurtigst muligt kan finde den rette løsning på reklamationen.
Vi vil ud fra dine billeder vurdere, om reklamationen er baseret på en produktions-/materialefejl, eller om den skyldes almen slitage.

 

Når du handler hos hyggeoghjem.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret i henhold til Købeloven på varer til privat brug.
Det betyder, at vi enten tilbyder reparation, ombytning, nedslag i pris eller pengene refunderet afhængig af den konkrete situation.
Det er naturligvis et krav, at reklamationen i det enkelte tilfælde er berettiget, og at manglen/fejlen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, manglende vedligeholdelse eller anden skadevoldende adfærd.
Snitskader fra udefrakommende skarpe genstande i forbindelse med oppakning er ikke reklamationsberettigede.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, dårlig vedligehold eller uautoriserede indgreb.

Reklamationer på mangler og defekter forårsaget af erhvervsmæssigt brug accepteres ikke, da vores varer kun er til privat brug.

 

Når du returnerer varen, gøres dette efter aftale med os og senest 14 dage efter, løsningen er fundet.
BEMÆRK! Vi modtager ikke returpakker sendt til pakkeshop eller pr. efterkrav.

 

Husk at varen altid skal sendes retur i forsvarlig emballage, da du som køber bærer risikoen for varen under tilbagesendelsen.
Husk desuden at få en kvittering for afsendelse, så vi kan refundere dine (rimelig) fragtomkostninger.

 

Returneringer skal ske til:


Hyggeoghjem.dk

Dagmarsvej 34

8600 Silkeborg
ATT. RETUR

(HUSK, at vedlægge en seddel med ordrenummer og vareoplysninger, så vi hurtigt kan returbehandle varen.)

 

Hvis vi ikke i fællesskab kan finde en løsning på en reklamation, kan du klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herom er omfyldt.

Du kan læse mere om dette her.

 

 

PERSONDATAPOLITIK


For at du kan indgå en aftale med os har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Firmanavn (Kun ved erhvervsomdeling)
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

 

Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Ved registrering af dine oplysninger:
Personoplysningerne registreres hos hyggeoghjem.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.

Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

 

Hvilke oplysninger bliver der videregivet?

  • Navn
  • Firmanavn (Kun ved erhvervsomdeling)
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

 

 

Hvorfor videregives disse oplysninger?
Det er for at sikre, at vi kan levere varen til dig.  

Oplysninger afgivet til hyggeoghjem.dk sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. 
I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. 
Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan skrive til os her, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.