Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

HyggeogHjem.dk


CVR-nr. 39828561
Dagmarsvej 34
8600 Silkeborg
Info@hyggeoghjem.dk
+45 53138600

Betaling
Hyggeoghjem.dk modtager betaling via mobilepay og betalingskort, herunder Visa-Dankort og Masterkort. Ved betaling med betalingskort vil beløbet først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Hyggeoghjem.dk krypterer alle dine kontooplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Husk, beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering
Hyggeoghjem.dk tilbyder levering til GLS pakkeshop, eller afhentning salgskontoret.

Vælges levering til GLS pakkeshop, vil pakken blive indleveret hos den valgte GLS pakkeshop, hvor pakken kan afhentes mod oplysning af pakkenummer, som enten sendes per SMS, eller mail. 

Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLSs kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Hyggeoghjem.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, kontakt da straks Hyggeoghjem.dk, hvorfra der øjeblikkeligt vil blive taget hånd om sagen.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLSs målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Hyggeoghjem.dk tager altid udgangspunkt i en til tre dages levering.

Der tilbydes også leverance til Færøerne, Grønland og udlandet. Kontakt vores kundeservice for levering.
 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved besked til info@hyggeoghjem.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Retur pakker sendes til:

Hyggeoghjem

Dagmarsvej 34

8600 Silkeborg

Mrk. Retur


Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 250,00, baseret på antal varer, vægt og størrelse.

Varer undtaget fortrydelsesretten


Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
 

    1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

     

    1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

     

    1. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

     

    1. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

     

    1. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

       

    1. Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,

     

    1. Levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres,

      

    1. Aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.

     

    Varens stand, når du sender den retur

    Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
     
    Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

    Tilbagebetaling af købsbeløbet

    Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
     
    Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
     
    Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

    Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
    Hyggeoghjem
    Dagmarsvej 34
    8600 Silkeborg

    Mærket: Retur
     
    Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

    Reklamationsret

    Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
     
    Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
     
    Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
     
    Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

    Varen sendes til:

    Hyggeoghjem
    Dagmarsvej 34
    8600 Silkeborg

    Mærket: Retur

     
    Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
     
    Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
     

    Persondatapolitik

    For at du kan indgå en aftale med os har vi brug for følgende oplysninger:
    * Navn
    * Firmanavn (Kun ved erhvervsomdeling)
    * Adresse
    * Telefonnummer
    * E-mail adresse

    Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

    Ved registrering af dine oplysninger:
    Personoplysningerne registreres hos Hyggeoghjem.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
    Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

    Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

    Hvilke oplysninger bliver der videregivet:
    * Navn
    * Firmanavn (Kun ved erhvervsomdeling)
    * Adresse
    * Telefonnummer

    * Mail adresse


    Hvorfor videregive disse oplysninger:
    Det er for at sikre at vi kan levere varen til dig.  

    Du er altid velkommen til at spørge indtil hvem af vores fragtfører som får disse oplysninger. 

    Den dataansvarlige på Hyggeoghjem.dk er Mads Andreassen.

    Oplysninger afgivet til Hyggeoghjem.dk sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

    Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
    Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: ma@byskagen.com

     

    Klageadgang

    Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Mads Andreassen på info@hyggeoghjem.dk. Skulle vi mod forventning ikke kunne blive enige om en løsning sammen, har du mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet ved køb på over 800 kr. Du kan se mere på www.forbrug.dk.

     

    Handelsbetingelserne er senest opdateret den 8. marts 2022